Blok I. Inspiracje dotyczące kluczowych narzędzi i metodyk (56 godzin, 28 punktów ECTS)
- Analiza strategiczna współczesnego otoczenia biznesu: m.in. polityka, gospodarka, kultura i społeczeństwo
- Globalne trendy biznesowe a świat startupów, m.in. sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość,
- Pomysł biznesowy i rozwój produktu w startupie
- Skuteczne zarządzaniem zespołem startupowym
- Klasyczne i alternatywne metody finansowania startupów
- Wyzwania menedżerskie na poszczególnych etapach cyklu życia startupów
- Ochrona własności intelektualnej i tworzenie umowy inwestycyjnej
Blok II. Inspiracje dotyczące globalnego ekosystemu startupowego (72 godziny, 36 punktów ECTS)
- Modele biznesowe, strategie konkurencji i strategie rozwoju w startupach
- Praktyka działania jednorożców – studia przypadków
- Osobowości współczesnego świata startupów: przedsiębiorcy, inwestorzy, mentorzy
- Charakterystyka największych klastrów startupowych świata
- Kluczowe branże startupowe
- Słynne instytucje otoczenia biznesu i programy wspierające startupy
- Świat startupów a świat korporacji, CVC – corporate venture capital
- Kluczowe eventy świata startupowego i znaczenie networkingu
- Ryzyko, niepewność i zagrożenia w świecie startupów. Trudne momenty i przyczyny porażek
Blok III. Inspiracje dotyczące przyszłości (32 godziny, 16 punktów ECTS)
- Społeczna odpowiedzialność startupów i kapitał wysokiego ryzyka o profilu społecznym
- Wyłaniające się nowe branże startupów i oczekiwane trendy przyszłości, m.in. nanotechnologia, robotyka, blockchain
- Przemysły kreatywne, design i współpraca pomiędzy światem biznesu i światem sztuki
- Social media i nowoczesny marketing w internecie
Blok IV. Sesje mentoringowe (16 godzin, 8 punktów ECTS)
- Mentoring dotyczący pomysłu na produkt / usługę
- Mentoring dotyczący podejścia do budowania zespołu
- Mentoring dotyczący metod finansowania startupu
- Mentoring dotyczący globalnej skalowalności biznesu.