Celem studiów jest przedstawienie słuchaczom aktualnej wiedzy i dobrych praktyk, niezbędnych do pracy na stanowiskach kierowniczych i operacyjnych, w służbach finansowo – księgowych jednostek sektora finansów publicznych (we wszystkich formach organizacyjnych) oraz w zespołach kontroli wewnętrznej (audytu) i w jednostkach wykonujących funkcje kontrolne.
Uzupełniającymi celami są:
- prezentacja obecnych trendów w rachunkowości, specyficznych dla jednostek z sektora finansów publicznych, w tym budowy systemu informacyjnego rachunkowości z uwzględnieniem budżetu zadaniowego,
- zapoznanie z zagadnieniami prawnymi, których znajomość jest niezbędna dla prawidłowego prowadzenia ewidencji księgowej, sporządzania sprawozdań finansowych, sprawozdawczości z wykonywania budżetu i z operacji finansowych,
- przedstawienie norm, zasad i dobrych praktyk z zakresu kontroli wewnętrznej (audytu) i kontroli zewnętrznej.
Ukończenie tych studiów spełnia wymagania określone w ustawie o finansach publicznych, dotyczące kompetencji adekwatnych do zajmowania stanowiska głównego księgowego jednostek sektora finansów publicznych.