Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH, adiunkt w Katedrze Zarządzania Projektami SGH. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH, pracownik Katedry Zarządzania Projektami SGH – czołowego polskiego ośrodka naukowego, badawczego i dydaktycznego w zakresie zarządzania projektami. Wykładowca, konsultant i trener problematyki zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień controllingu i budżetowania projektów, technik planowania oraz informatycznego wsparcia w zarządzaniu projektami. Wykładowca programu MBA SGH. Organizator oraz wykonawca projektów naukowo-badawczych, konsultingowych i szkoleniowych. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych z dziedziny zarządzania. Certyfikowany PM w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2® i AgilePM®), ryzykiem (M_o_R®), portfelami (MoP®) i programami projektów (MSP®) oraz zarządzania zmianą (ChM®). Członek stowarzyszeń fachowych PMI oraz IPMA. Koordynator Programu Partnerskiego IPMA-Student w SGH w Warszawie.
dr hab., prof. SGH, Zbigniew Dworzecki
Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Instytucie Zarządzania, członek
Kolegium Najwyższej Izby Kontroli, Prezes Towarzystwa Naukowego
Organizacji i Kierownictwa. Specjalista, ekspert i doradca w zakresie
zarządzania przedsiębiorstwem, restrukturyzacji naprawczej i rozwojowej,
zarządzania w sytuacjach kryzysowych. Doświadczenia biznesowe:
kierowanie organizacjami (Prorektor ds. zarządzania i rozwoju SGH,
Prezes TNOiK), członek Rad Nadzorczych spółek Skarbu Państwa i
publicznych spółek z kapitałem prywatnym; Współpraca z Funduszami
Inwestycyjnymi oraz przedsiębiorstwami w zakresie ich restrukturyzacji
naprawczej i reorientacji strategicznej.
dr hab. Wioletta MierzejewskaDr hab. Wioletta
Mierzejewska jest pracownikiem Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej
Handlowej w Warszawie, absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca z
wieloletnim stażem na studiach podyplomowych i kursach
specjalistycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru
zarządzania strategicznego (analiza strategiczna, budowanie strategii
rozwoju i konkurencji) oraz w tematyce przekształceń strukturalnych
przedsiębiorstw. Autorka licznych artykułów poświęconych tej
problematyce. Kierownik i sekretarz studiów podyplomowych realizowanych
we współpracy z partnerami biznesowymi. Analityk w projektach
biznesowych, w zakresie analiz rynkowych, doradztwa strategicznego oraz
optymalizacji strukturalnej.
prof. dr hab. Maria Romanowska
Prof. dr hab. Maria Romanowska jest specjalistą w zakresie
zarządzania strategicznego i autorką licznych książek i artykułów z tego
zakresu. Jej podręczniki z zakresu analizy i planowania strategicznego:
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa (napisana wspólnie z prof.
Grażyną Gierszewską) i Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie są
wykorzystywane w całej Polsce i miały po kilka wydań.
Drugim obok zarządzania strategicznego obszarem zainteresowań
naukowych prof. Marii Romanowskiej są przekształcenia strukturalne
przedsiębiorstw. Jest współautorką książek z tej tematyki. Prowadziła
również duże badania nad problemem powstawania i przekształceń polskich
grup kapitałowych.
Prof. dr hab. Maria Romanowska jest członkiem prezydium Komitetu
Nauk o Zarządzaniu Polskiej Akademii Nauk, członkiem Centralnej Komisji
do Spraw Stopni i Tytułów, recenzentem wielu prac doktorskich i
habilitacyjnych, wypromowała kilkunastu doktorów i poświęca wiele uwagi
rozwojowi młodych pracowników nauki.
dr hab., prof. SGH Waldemar Rogowski
Prof. dr hab. Waldemar Rogowski jest kierownikiem Zakładu
Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji
Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest absolwentem Szkoły Głównej
Handlowej i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia
podyplomowe z zakresu prawa handlowego). Dyrektor Departamentów Ryzyka i
Klientów Korporacyjnych wiodących instytucji finansowych, obecnie
Dyrektor Departamentu Metod Ratingowych w Biurze Informacji Kredytowej
SA. Autor licznych publikacji z dziedziny finansów, m.in. Rachunek
efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, (książka nominowana do
nagrody βeta dla najlepszej publikacji z zakresu zarządzania finansami)
oraz Zarządzanie ryzykiem w przedsięwzięciach inwestycyjnych,
(współautor A. Michalczewski). Ekspert Organizacji Narodów Zjednoczonych
ds. Rozwoju Przemysłowego UNIDO, przez wiele lat recenzent wycen
przedprywatyzacyjnych w Ministerstwie Skarbu Państwa.
prof. dr hab. inż. Michał Trocki
Absolwent Politechniki Warszawskiej, kierunku Organizacja i
Zarządzanie Przemysłem. Zajmuje się problemami zarządzania działalnością
gospodarczą, zarówno od strony naukowej jak też praktycznej. Związany z
dwoma ośrodkami naukowymi: najpierw z Instytutem Organizacji Systemów
Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej, a obecnie z Kolegium
Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest
profesorem nauk ekonomicznych, doktorem habilitowanym w zakresie nauk o
zarządzaniu. Zainteresowania prof. Michała Trockiego koncentrują się
wokół zagadnień zarządzania dużymi organizacjami gospodarczymi: wielkimi
przedsiębiorstwami, grupami kapitałowymi, złożonymi przedsięwzięciami
(projektami). W tej dziedzinie prowadzi działalność naukową,
dydaktyczną, szkoleniową, konsultingową i doradczą. Między innymi brał
udział w opracowywaniu projektów zarządzania dla: Rolimpexu,
Stalexportu, Hortexu, Mostostalu Kraków, Rafinerii Gdańskiej,
PŻM/Żeglugi Polskiej, PSE, PZU, Ciechu, Mostostalu – Warszawa,
Telekomunikacji Polskiej, PZU SA i wielu innych. Jako Doradca Ministra
Finansów brał udział w opracowywaniu projektu reformy Centrum
Gospodarczego Rządu. Od 1995 roku do 1999 związany był z narodowymi
funduszami inwestycyjnymi pełniąc funkcje Przewodniczącego i Zastępcy
Przewodniczącego Rady Nadzorczej Drugiego NFI. Pracował również jako
główny specjalista w Biurze Organizacji i Zarządzania Dyrekcji Spółki TP
S.A. oraz w Biurze Rozwoju i Organizacji PZU S.A. Jest autorem ok. 150
publikacji z dziedziny organizacji i zarządzania działalnością
gospodarczą w tym publikacji książkowych z zakresu metod
organizatorskich, grup kapitałowych, zarządzania projektami,
outsourcingu.
dr hab., prof. SGH Piotr WachowiakProrektor ds.
nauki i zarządzania SGH, dyrektor Instytutu Zarządzania. Sekretarz
Komitetu Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.
Przewodniczący Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP. Jest
absolwentem Wydziału Handlu Wewnętrznego SGPiS, kierunku Organizacja i
zarządzanie. Od 28 lat ma związki z praktyką gospodarczą pracując na
stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach. Między innymi. był
zastępcą dyrektora Zarządu Domów Komunalnych Warszawa- Śródmieście,
Dyrektorem Wydziału Budynków Komunalnych Urzędu Gminy Warszawa- Centrum
oraz zastępcą dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz – członkiem Zarządu
Dzielnicy i Kanclerzem SGH. Specjalizuje się w problematyce: zarządzania
ludźmi w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.
Prowadzi badania naukowe na temat: polityki personalnej w
przedsiębiorstwach działających w Polsce, negocjacji, pomiaru kapitału
intelektualnego przedsiębiorstw, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach
oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia na studiach
stacjonarnych, niestacjonarnych, MBA i podyplomowych.
Autor lub
współautor wielu publikacji na temat negocjacji, rozwiązywania
konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi , pomiaru kapitału
intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, społecznej
odpowiedzialności biznesu. Między innymi następujących książek: „
Profesjonalny menedżer. Umiejętności pełnienia ról kierowniczych”,
„Kierowanie zespołem projektowym”, „.Pomiar kapitału intelektualnego
przedsiębiorstwa”, „ Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego”,
„Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowe”, „ Kulturowe i
kadrowe problemy internacjonalizacji przedsiębiorstw”, „ Kształtowanie
postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna”, „ Prezentacja
profesjonalna. Teoria i praktyka”, „ Człowiek w przedsiębiorstwie.
Teoria i praktyka”, „ Wrażliwość społeczna przedsiębiorstwa. Analiza i
pomiar”. Jest również współautorem podręczników do szkół
ponadgimnazjalnych: „Przedsiębiorczości bez tajemnic” oraz „Ekonomia bez
tajemnic”. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi.
Bierze udział w opracowywaniu ekspertyz dla przedsiębiorstw oraz w
szkoleniach dla kadr menedżerskich.
Członek Rady Programowej
Dwumiesięcznika E-mentor. Członek Jury Konkursu „ Raporty społecznie”
oraz Konkursu „ Teraz Polska Promocja” a także członek Kapituły Programu
Certyfikującego Inwestor w Kapitał Ludzki. Sekretarz Podkomitetu
Naukowego Olimpiady Przedsiębiorczość. Założyciel i członek Rady
Naukowej Uniwersytetu Trzeciego Wieku SGH. Przewodniczący Rady
Nauczycieli Dziecięcego Uniwersytetu Naukowego.
dr hab., prof. SGH, Sławomir Winch
Socjolog – szkoleniowiec, doktor nauk ekonomicznych w zakresie
organizacji i zarządzania, odpowiedzialny za przygotowanie i realizację
zajęć treningowych. Pracownik Szkoły Głównej Handlowej, prowadzący od
1991 roku zajęcia z zakresu negocjacji w ramach studiów podyplomowych
SGH oraz Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego; trener z
zakresu negocjacji dla przedstawicieli kilkudziesięciu firm różnych
branż; współautor ok. 20 publikacji z zakresu technik negocjacji w tym:
Anna Winch. i Sławomir Winch, Negocjacje – jednostka, organizacja,
kultura, Difin.