Podyplomowe Studia Komunikacja Marketingowa w Internecie

Podyplomowe Studia Komunikacja Marketingowa w Internecie skierowane są do osób chcących realizować skuteczne i efektywne, czyli przynoszące założone wyniki finansowe, kampanie promocyjne w Internecie.

Atuty kierunku
Schemat organizacyjny ikona

Kompleksowy program – wszystko o skutecznej i efektywnej komunikacji marketingowej w Internecie

Technologia cyfrowa ikona

Aplikowalna wiedza – prawie 60 godzin na marketing w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych

wykres z flagą ikona

Rozwój kompetencji – wiedza i umiejętności przydatne zarówno w MŚP, jak i dużych firmach

Dlaczego warto?

  • Zagadnienia prezentowane na studiach są realizowane od podstaw, dlatego na studiach świetnie radzą sobie osoby zarówno zaczynające swoją przygodę z marketingiem internetowym, jak i specjaliści z wybranych dziedzin, którzy chcą opanować wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie. 
  • Studia są bogate w praktyczną wiedzę o skutecznej i efektywnej komunikacji marketingowej w Internecie, która daje szerokie możliwości zatrudnienia. 
  • W trakcie zajęć blisko 60 godzin poświęconych jest na marketing w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych, co łatwo odnieść do zawartości i cen komercyjnych warsztatów.
  • Studia są akredytowane w programie certyfikacji DIMAQ, czyli przygotowują do uzyskania branżowego certyfikatu DIMAQ. Aktualni posiadacze certyfikatu po ukończeniu studiów otrzymują 80 punktów do recertyfikacji.

Czy dla mnie?

Podyplomowe Studia Komunikacja Marketingowa w Internecie polecane są szczególnie dla: 

  • specjalistów samodzielnie realizujących kampanie promocyjne w start-upach, fundacjach itp.,
  • właścicieli MŚP,
  • osób nadzorujących (brand menedżerowie itp.) komunikację marketingową w dużych firmach.

Program

Komunikacja marketingowa w strategii biznesowej i jej uwarunkowania

  • Miejsce komunikacji marketingowej w strategii biznesowej
  • Społeczne i technologiczne uwarunkowania kampanii promocyjnych
  • Psychologia w komunikacji marki
  • Wybrane prawne aspekty komunikacji marketingowej w Internecie
  • Rola promocji w budowie portfela klientów - perspektywa zarządcza i ekonomiczna

Planowanie i zakup mediów cyfrowych

Tworzenie przekazu

  • Od briefu przez kreację do realizacji kampanii
  • Studia przypadków

Serwis internetowy – cele, budowa, analiza

  • Serwis internetowy w strategii marketingowej firmy
  • Budowanie pożądanych doświadczeń użytkownika

Podstawowe narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie

  • Marketing w wyszukiwarkach (w tym pozycjonowanie serwisów)
  • Komunikacja w mediach społecznościowych
  • Reklama graficzna (display, RTB, rich media, wideo)
  • Narzędzia marketingu bezpośredniego (w tym e-mail marketing)
  • Technologie mobilne w komunikacji marketingowej
  • Platformy sprzedażowe, serwisy ogłoszeniowe

Narzędzia wspomagające komunikację marketingową w Internecie

  • Gry w komunikacji marketingowej
  • Promocja sprzedaży w sklepach internetowych
  • Wykorzystanie chatbotów w komunikacji marketingowej
  • Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w marketingu

Zbieranie, przetwarzanie i analiza danych w Internecie

  • Wprowadzenie do eksploracji danych w marketingu internetowym
  • Analityka internetowa (w tym badania i analizy mediów społecznościowych oraz Google Analytics)

Studia przypadków oraz seminarium dyplomowe

Razem: 160 godz.

Kierownik studiów

dr Jacek Wójcik
Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej
Zakład e-Biznesu

Interesuje się tym, co wynika z połączenia człowieka (psychologia) z ICT. Kiedyś technik elektronik, potem doktorat z zastosowania sztucznej inteligencji w nauczania ekonomistów (obroniony w 1994), internauta od 1995 roku. Od początku zafascynowany Internetem i propagujący jego marketingowe oraz biznesowe zastosowanie w SGH.

Współtwórca kierunku magisterskiego e-Biznes w SGH (wraz z prof. I. Hejduk i prof. T. Doligalskim). Twórca Gazety SGH (1993), a także Ośrodka Promocji Absolwentów SGH – jednego z pierwszych biur karier w Polsce (1993). Zawsze równolegle pracował w biznesie. Zna ból wydawania pieniędzy (także własnych) na promocję, ale zna też siłę promocji. Z połączenia tych różnych doświadczeń powstały Studia Podyplomowe Komunikacja Marketingowa w Internecie.

Wykładowcy

Roman Bieda

Maruta i Wspólnicy spółka jawna – Radca Prawny

Jacek Bisiński

Google Poland – Analytical Consultant

Michał Błoński

Delve – Senior Engagement Consultant EMEA

dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH

Kierownik Zakładu e-Biznesu, Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

Marcin Ejsmont

Change Serviceplan – dyrektor strategiczny

prof. dr hab Andrzej Falkowski

dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej, kierownik Katedry Psychologii Marketingu, Uniwersytet SWPS

Rafał Górski

Change Serviceplan – dyrektor kreatywny
Media Ready – creative partner

Dariusz Jurek

SalesTube/Value Media – Head of SEO

Szymon Kubiak

inStreamly – Chief Growth Officer

Joanna Langer

Infobip – Senior Account Executive Manager

Artur Maciorowski

eCode – założyciel, CEO

Kamil Milian

Sare/Digitree Group –  Managing Director

Magdalena Popielewicz

GroupM – Market Lead Social

Anna Rodzik

Colgate Palmolive – Integrated Marketing Communications & Media Manager, CEE

Artur Roguski

Whysosocial.pl – specjalista SMM

Łukasz Roth

Mobee Dick – Senior UX Designer

Martynian Rozwadowski

Veles Productions (Grupa ZPR Media) – Dyrektor Techniczny

Tomasz Szulkowski

[m]spark – Chief Operating Officer

Mikołaj Winkiel

Brand24- Chief Evangelist

dr Jacek Wójcik

Zakład e-Biznesu, Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH

We wcześniejszych edycjach udział wzięli także:

  • Teresa Bartoszewicz – Demant Technology Centre – Usability Expert
  • Kamil Dziadkiewicz  – Vitalia.pl – Performance Marketing Specialist
  • Jacek Jankowski – Grupa Wirtualna Polska – Senior Account Manager
  • Tomasz Matuszewski – Follow Agency – założyciel, CEO
  • Kamil Mirowski – Valkea Media – Head of Digital
  • Dawid Pacha – Messengerfox.me – założyciel
  • Paweł Sala – CEO & co-founder FreshMail
  • dr Maria Sidoruk – Katedra Psychologii Ekonomicznej i Biznesu Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Katedra Psychologii Społecznej UMCS w Lublinie

Opinie o studiach

Studia serdecznie polecam wszystkim, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z „internetów”. Była to dla mnie wielka przygoda i okazja poznania ekspertów – osób z branży, które dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem. Mimo że od kilku lat działam w social mediach i prowadzę jednego z najpopularniejszych blogów w Polsce (dalej mnie to onieśmiela!) – na studiach nauczyłam się bardzo wiele. Mogłam zadać pytania praktykom, oszczędzając w ten sposób mnóstwo czasu. Było to nieocenione, szczególnie w kontekście sklepu internetowego, który od 1,5 roku rozwijam. Studia podyplomowe dały mi skrzydła. Czuję, że zalecę na nich bardzo daleko!

Kaja Wolnicka
Słuchaczka 3. edycji, blog, sklep: Moi-Mili.pl

Studia zbierają pochlebne opinie. Trzy zamieszczamy poniżej. Zachęcamy do przeczytania większej liczby opinii słuchaczy, ale też prowadzących kluczowe zajęcia. Punkt widzenia kadry dydaktycznej jest niedoceniany. A to oni widzą, jaka jest atmosfera na zajęciach, jak grupa pracuje i jakie są tego efekty.

Studia bardzo dobrze pokazują zakres działań, jakie można podjąć w celu promowania biznesu w sieci. Dają obraz tego co obecnie dzieje się w marketingu internetowym. Świetne zajęcia z ludźmi, którzy są w branży i kładą bardzo mocny nacisk na praktykę, a nie teorię. Dzięki tym studiom będziesz wiedzieć, co w trawie piszczy.

Robert Smyła
Słuchacz 1. edycji, właściciel Gastro24.pl

Studia pozwalają na pozyskanie wiedzy z zakresu marketingu internetowego z bardzo różnych perspektyw. Na zajęciach duży nacisk kładzie się na praktykę i korzystanie ze skutecznych i aktualnych narzędzi. Tematyka zajęć jest bardzo różnorodna, dlatego osoby zainteresowane innymi obszarami lub pracujące w bardzo odmiennych branżach na pewno zyskają przydatną wiedzę i umiejętności praktyczne, a do tego szerszą perspektywę tego biznesu. Bardzo polecam ten kierunek zarówno osobom prowadzącym własne firmy, pracującym w dziale marketingu czy w firmach prowadzących sprzedaż internetową.

Agnieszka Tulińska
Absolwentka 1 edycji
„ Studia serdecznie polecam wszystkim, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z „internetów”. Była to dla mnie wielka przygoda i okazja poznania ekspertów – osób z branży, które dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem. Mimo że od kilku lat działam w social mediach i prowadzę jednego z najpopularniejszych blogów w Polsce (dalej mnie to onieśmiela!) – na studiach nauczyłam się bardzo wiele.”
Kaja Wolnicka, słuchaczka 3. edycji, blog, sklep: Moi-Mili.pl
„Studia pozwalają na pozyskanie wiedzy z bardzo różnych perspektyw. Polecam ten kierunek osobom prowadzącym własne firmy, pracującym w marketingu czy w firmach prowadzących sprzedaż internetową.”
Agnieszka Tulińska, absolwentka 1. edycji studiów
„Świetne zajęcia z ludźmi, którzy są w branży i kładą bardzo mocny nacisk na praktykę, a nie teorię. Dzięki tym studiom będziesz wiedzieć, co w trawie piszczy.”
Robert Smyła, absolwent 1. edycji studiów, właściciel Gastro24.pl

Informacje techniczne

W zależności od sytuacji epidemicznej zajęcia będą w formie tradycyjnej (zjazdy w SGH, niezbędny na wielu zajęciach laptop) lub za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams. Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia.

W przypadku zajęć on-line dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na kanale ogólnym utworzonego zespołu (praca w podgrupach w dodatkowych kanałach). Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (nagrania, materiały, zadania itp.) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.

Rekrutacja

Rekrutacja rozpoczęta. Pierwszy zjazd 26-27 października 2024 r.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

Dokument
  • umowa o warunkach odpłatności za studia,
  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • zaliczenie zadania będącego dodatkowym elementem edukacji przy realizacji zajęć z SEM lub SMM (w podgrupach),
  • zaliczenie 1. semestru – praca w grupach – przygotowanie kampanii promocyjnej dla marki X – identyczne zadanie dla wszystkich zespołów,
  • złożenie pracy końcowej (pisanej indywidualnie) – do wyboru:
    • indywidualny projekt kampanii promocyjnej dla wybranej przez słuchacza firmy/marki
    • praca poświęcona wykorzystaniu wybranych (przez autora) narzędzi komunikacji marketingowej w Internecie

Harmonogram

Studia liczą 160 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie dziesięciu zjazdów sobotnio-niedzielnych. Zjazdy są rozłożone po połowie w pierwszym i drugim semestrze.
Zjazdy odbywają się w soboty 9:00–17:00 i niedziele 9:00–15:15.
Planujemy zajęcia w uczelni.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 8800 zł. Możliwość zapłaty w dwóch ratach.

Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studiów.

Możliwość dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych:

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
dr Sylwia Sobolewska
tel.: +48 509 289 389
e-mail: ssobol@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr Jacek Wójcik
e-mail: jwojci@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Zakład E-biznesu
ul. Madalińskiego 6/8 (p.239)
02-513 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Analiz Ekonomicznych
Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Zakład e-Biznesu

Pliki do pobrania:
Dokument
  • Zajęcia w uczelni
  • Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty 9:00–17:00 i niedziele 9:00–15:15.
  • Opłata za całość studiów: 8800 zł (możliwe raty).
Kierownik studiów

dr Jacek Wójcik
e-mail: jwojci@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

dr Sylwia Sobolewska
tel.: +48 509 289 389
e-mail: ssobol@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe