Paweł Lewicki (pomysłodawca kierunku studiów podyplomowych):
Skąd pomysł na uruchomienie studiów Event Management na SGH?
Od 22 lat buduję w Polsce branżę event marketingową. Przez te wszystkie lata miałem przyjemność współpracować z większością największych marek na rynku, zarówno w obszarze profit jak i non profit. Event marketing to potężne, konkurencyjne narzędzia do realizacji najważniejszych celów jakie stawia przed sobą każda organizacja. Niestety większość osób jakie w swoich zakresach obowiązków mają realizację zadań poprzez działania EM nie mają twardego wykształcenia w tym kierunku. Ich wiedza zdobyta jest jedynie poprzez własne codzienne doświadczenie. To niedopuszczalne, ponieważ osoby te odpowiedzialne są za wielomilionowe budżety, kierują i nadzorują działania marek z obszaru korporacji, ale również z poziomu MSP. Studia są odpowiedzią na aktualne potrzeby rynku, potrzebę posiadania umiejętności budowania przewagi konkurencyjnej oraz tworzenia własnych działań. Event Management to kierunek, który przeprowadzi przez cały proces oraz da wiedzę z wielu obszarów potrzebnych na wielu stanowiskach. Czemu SGH? Odpowiedź jest prosta, SGH to najlepsza uczelnia biznesowa w Polsce, to wyjątkowa marka, a studia z zakresu Event Management to brakujący klocek wiedzy i narzędzi biznesowych jakiej brakowało.
Piotr Glen (pomysłodawca kierunku studiów podyplomowych):
Jakie osoby powinny zgłosić się na kierunek?
Praktyczna wiedza przekazywana na kierunku jest na tyle uniwersalna, że grono odbiorców studiów powinno być jak największe. Po pierwsze do udziału w studiach zachęcamy osoby, które szukają swojej drogi zawodowej lub te, które już pracują, ale pragną poszerzyć swoje kompetencje zawodowe. Wydaje się, że event management to doskonały obszar do tego, gdyż gwarantuje - po pierwsze pracę dającą niesamowitą satysfakcję, a po drugie rozwój zawodowy w kluczowym obszarze biznesowym – co dla pracodawcy może mieć bardzo istotne znaczenie. Kolejną grupą odbiorców studiów powinni być pracownicy wydziałów promocji i marketingu jednostek samorządu terytorialnego, które dysponują coraz większymi budżetami na działania promocyjne, a organizację wydarzeń eventowych traktują jako kluczowy element strategii promocyjnej. Wreszcie studiami na pewno powinny być zainteresowani pracownicy biznesowi, różnego szczebla – zarówno zarządczego, jak i operacyjnego, którzy już obecnie pracują w szeroko rozumianym obszarze event managementu, a podczas studiów otrzymają usystematyzowaną i praktyczną wiedzę w tym obszarze, co bezpośrednio przełoży się na efektywność i skuteczność ich działań.