Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
OFERTA SGH
Podyplomowe studia Zarządzanie innowacjami - od pomysłu do komercjalizacji : Program
Podyplomowe studia "Zarządzanie innowacjami - od pomysłu do komercjalizacji"
Study in English Uniwersytet Trzeciego Wieku E-learning Szkolenia korporacyjne Kursy językowe Studia MBA Studia doktoranckie Studia podyplomowe Studia magisterskie Studia licencjackie Kursy przygotowawcze Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy Akademia Młodego Ekonomisty
 

 Program studiów

 
Program ZInno_aktualizacja 29ix20.jpg




1. Rozpoczecie. Warunki zarządzania przedsiębiorstwem w otoczeniu gospodarki 4.0.
  • Przedstawienie programu i poznanie sie uczestników,
  • Trendy napędzające innowacje, czynniki sukcesu w przedsięwzięciach innowacyjnych,
  • Typy i specyficzne uwarunkowania projektu innowacyjnego - warsztat.
2. Generowanie pomysłów i sposoby kreowania innowacyjnych rozwiązań – warsztat.
  • Techniki ideacji i narzędzia pracy kreatywnej bazującej na Design,
  • Technika zadań do wykonania,
  • Metody zorientowane na klienta (Lead user/ Customer Development),
  • Inne.
3. Przebieg przedsięwzięcia innowacyjnego i wyzwania wdrażania innowacji.
  • Metody zwinne we wdrażaniu innowacji (agile),
  • Lean startup,
  • Model faza-bramka Coopera,
  • Testowanie i prototypowanie,
  • Założenia i zastosowanie TRIZ.
4. Ocena opłacalności i wybór przedsięwzięć do realizacji.
  • Ocena opłacalności wykonalności projektów o charakterze innowacji,
  • Narzędzia wspierające wybór pomysłów do realizacji (wskaźniki oceny, macierze scoringowe),
  • Podstawy analizy finansowej i inne podejścia do wyceny.
5. Wyzwania finansowania projektów innowacyjnych.
  • Dotacje na innowacje / finansowanie z ulg,
  • Rynek kapitału podwyższonego ryzyka (VC),
  • Korporacyjne fundusze venture,
  • Aniołowie biznesu,
  • Nowe formy finansowania: Crowdfunding.
6. Kultura organizacyjna i ludzie we wdrażaniu innowacji.
  • Model kompetencji lidera innowacji,
  • Aspekty przywództwa w innowacjach,
  • Metody i narzędzia pracy w pracy zespołu,
  • Coachingowy styl zarządzania,
  • Mentoring i networking,
  • Kultura organizacyjna wspierająca innowacje.
7. Strategie innowacji.
  • Strategie i modele wdrażania innowacji,
  • Otwarte innowacje,
  • Programy i sekwencje projektów a innowacje platformowe (zwinne zarządzanie programami),
  • Portfele działań innowacyjnych w przedsiębiorstwach (równoważenie portfela i dostosowanie portfela),
  • Zarządzanie zmianą w innowacjach.
8. Transfer technologii  i komercjalizacja innowacji.
  • Podstawy transferu technologii,
  • Współpraca nauka biznes,
  • Tworzenie spółek odpryskowych (spin off),
  • Kooperacje w komercjalizacji,
  • Ekosystemy innowacji.
9. Marketing i sprzedaż  produktu innowacyjnego.
  • Strategie budowania rynku dla nowych produktów i usług (Growth hacking),
  • „Storyteling” i „pitching” w procesie urynkowienia,
  • Sprzedaż produktów i rozwiązań.
10. Strategie patentowe i ochrona własności intelektualnej.
  • Podstawy prawne ochrony IP,
  • Proces zgłaszania patentu,
  • Jak zabezpieczyć własność intelektualną?.
11. Prezentacje projektów końcowych/ sesje dzielenia się wiedzą oraz zakończenie studiów.

Program studiów obejmuje razem 160 godzin.