|
Studia magisterskie na kierunku e-biznes dostarczają najnowszą wiedzę z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej oraz wyrabiają umiejętności niezbędne do prowadzenia działalności biznesowej w Internecie. Studia mają charakter przekrojowy - obejmują zagadnienia z e-biznesu nauczane w ujęciu praktycznym oraz niezbędną podbudową teoretyczną.
Program studiów pomyślany jest tak, aby umożliwiał spojrzenie na konkurowanie firm z wykorzystaniem Internetu z różnych perspektyw: marketingu, zarządzania oraz technologii informacyjnych. Znajduje to odzwierciedlenie w specjalnościach kierunku.
|
|
|
Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku e-biznes w SGH w szczególności: [wiedza:]- zna ekonomiczne, społeczne, technologiczne i prawne uwarunkowania e-biznesu
- zna podstawowe wzorce zachowania konsumentów w Internecie i w systemach informacyjno-komunikacyjnych
- rozumie wpływ technologii informacyjno-komunikacyjnych na funkcjonowanie organizacji i jej interesariuszy, jak i na całe społeczeństwo,
[umiejętności:]
- potrafi krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej
- umie formułować problemy projektowe, a także planować i kontrolować realizacje projektów i programów oraz zarządzać portfelem projektów
- potrafi zaprojektować przedsięwzięcie w gospodarce cyfrowej, w szczególności w zakresie modelu biznesu i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami i innymi interesariuszami,
[kompetencje społeczne:]
- wykazuje umiejętność pracy zespołowej, kierowania zespołami (w tym zespołami zadaniowymi) oraz organizacji pracy własnej,
- wykazuje zdolność skutecznego komunikowania się, negocjowania oraz pracy w zespole, również z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych,
- wykazuje postawy przedsiębiorcze w zakresie rozwiązywania problemów oraz poszukiwania i wdrażania innowacji.
|
|
|
|
Specjalności i perspektywy zawodowe: - marketing internetowy - specjalista/menedżer ds. e-marketingu
- zarządzanie firmą w e-biznesie - specjalista/menedżer ds. e-biznesu
- zarządzanie informacją i technologią informacyjną - specjalista/menedżer ds. IT
|
|
|
|
|
|
|
Studenci SGH regularnie wygrywają konkurs Google Online Marketing Challenge. W latach 2009, 2010, 2011 roku zostali laureatami na poziomie europejskim. W latach 2012 i 2014 zostali globalnymi zwycięzcami. Żadna inna uczelnia na świecie nie zdobyła łącznie tylu regionalnych i globalnych zwycięstw w tym konkursie co SGH. W konkursie GOMC możesz wziąć udział w ramach przedmiotu „Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”. |
|
|
Pomysł na kierunek e-biznes wziął się z chęci zaoferowania autorskiego kierunku studiów dotyczącego konkurowania firm z wykorzystaniem technologii teleinformacyjnych (ITC), w szczególności internetu. Rozwój technologiczny sprawił, że technologie ITC wpływają na zachowania konsumentów, strategie i modele biznesu firm, a nawet zachowania rynków. Zasadne zatem wydaje się nauczanie e-biznesu z perspektywy zarządczej – czytaj więcej. |
|
|
Tryb studiów- stacjonarne
- niestacjonarne popołudniowe
- niestacjonarne sobotnio-niedzielne
Zasady rekrutacji
Podstawą kwalifikacji na studia stacjonarne jest wynik ze sprawdzianu kwalifikacyjnego z wiedzy o gospodarce oraz języka obcego. Sprawdzian kwalifikacyjny przeprowadza się w formie kodowanego testu i składa się z trzech modułów:
a) językowo-ogólnego;
b) ilościowego;
c) jakościowego.
Kandydat przystępuje obowiązkowo do modułu językowo-ogólnego i:
1) modułu ilościowego, jeśli jako jedną z preferencji, wskazał kierunek analiza danych – big data lub ekonomia lub metody ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne;
2) modułu jakościowego, jeśli jako jedną z preferencji, wskazał pozostałe kierunki z oferty.
Za każdy moduł może być przyznane maksymalnie 50 (pięćdziesiąt) punktów. Ogólna suma punktów do zdobycia wynosi 100 (sto) punktów.
Szczegółowe zasady przyjęć:
Warunki ukończenia
- uzyskanie absolutorium oraz obrona pracy magisterskiej
Czesne
|
|
|

|
|
|